نکات مهم در برگزاری جشن عروسی ماندگار

پنجشنبه 30 مرداد 1399
17:01
محمد

جشن عروسی و تشریفات آن، یکی از مهم ترین و فراموش نشدنی ترین وقایع رخ داده در زندگی هر زوج جوانی است که پیوند مقدس و آسمانی، تعهد، عشق و وفاداری خود را با برگزاری این جشن بر همگان آشکار نموده و خاطره ای جذاب و همیشه ماندگار از این مراسم به ارمغان خواهند برد. نحوه برگزاری جشن عروسی و تشریفات آن، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و در مناطق مختلف ایران، بسته به فرهنگ ها، سنت ها و رسومات متفاوت به شکل متنوعی برگزار گردیده و در نظر گرفتن چند نکته مهم و اصلی در بهتر و زیباتر برگزار شدن جشن عروسی، اهمیت فراوانی خواهد داشت.

جشن عروسی در ایران

عروسی یکی از بزرگترین و مهم ترین مراسمات برگزار شونده در ایران بوده و به اشکال بسیار متنوعی اجرا می گردد. در گذشته این مراسم بسیار ساده تر و بدون تشریفات برگزار شده و احتیاج به پرداخت هزینه های زیادی جهت برگزاری این مراسم وجود نداشت. امروزه با توجه به گسترش و ورود فرهنگ غرب و الگوبرداری از شبکه های فضای مجازی، عکس و فیلم های متنوع اینترنت و فیلم های ماهواره ای، برگزاری این مراسم به شکلی دیگر مبدل گردیده و تشریفات پذیرایی و تزئینی در آن از جایگاه ویژه ای برخوردار گشته است. امروزه برخلاف گذشته، بیشتر مراسمات عروسی در باغ تالار و یا تالارهای سرپوشیده برگزار گردیده و به شکل جداگانه یا همزمان با مراسم عقد در اتاق های تزئین شده و زیبا می باشند. زندگی مدرن امروزی بشر و کوچک شدن فضای منازل مسکونی، مشغله های شغلی و کمبود زمان منجر گردیده است، بخش اعظمی از تدارکات و تشریفات برگزاری جشن عروسی و خدمات مرتبط با آن را به شرکت های خدماتی اجرا کننده مراسمات سپرده و تنها هزینه های مورد نیاز را به شرکت ها پرداخت نمایند.

آتلیه های تخصصی عکس و فیلمبرداری

عکس و فیلم یکی از اصلی ترین و مهم ترین یادگاری های به جا مانده از جشن عروسی هستند که اهمیت بسیار زیادی داشته و می توانند لحظات شیرین و تکرار ناپذیر پیوند زوجین را ثبت نموده و لذت داشتن یک خاطره خوب را برای سالیان سال به آن ها هدیه نمایند. امروزه این کار مهم را آتلیه های عکاسیانجام داده و به شکل تخصصی، سفارشی و با استفاده از روش های به روز و نوین، عکس و فیلم ها را تهیه، ویرایش و میکس می نمایند. انتخاب و رزرو وقت آتلیه از مهم ترین خدمات و اقدامات پیش از جشن عروسی بوده که به شکل حضوری و اینترنتی انجام گرفته و احتیاج به تحقیق و کمی پرس و جو خواهد داشت. امروزه با توجه به گسترش و رونق کسب و کار در این حرفه، تعداد آتلیه ها در تمامی استان های کشور افزایش چشمگیری داشته و انتخاب یک آتلیه از میان این همه تنوع، کار بسیار دشواری می باشد. توصیه می شود به آتلیه هایی با کادر مجرب و دارای سابقه کاری بالا مراجعه نموده و پس از رزرو زمان از دفتر کاری، نوع عکس ها، فیلمبرداری و متدهای ارائه شده در ویرایش و میکس فیلم ها توسط آتلیه را مطابق با سلیقه و توان مالی خود، انتخاب نمایید.


سالن زیبایی و آرایش عروس

با اینکه گفته می شود، جستجوی مزون لباس عروس برای پیدا کردن لباس عروس و تجهیزات مرتبط با آن مانند دسته گل و تاج، در زیبا شدن عکس ها، فیلمبرداری و جلب توجه میهمانان اهمیت بیشتری از آرایش صورت و موهای عروس داشته؛ اما به جرات می توان گفت این دو انتخاب از نظر میزان اهمیت در یک کفه ترازو قرار گرفته و هر دو تاثیر فوق العاده ای بر زیبایی عروس و عکس های آتلیه ای خواهد داشت.

سالن های زیبایی تخصصی

امروزه سالن های زیبایی بسیار متفاوتی در استان تهران و سایر استان های کشور آغاز به کار نموده و کمی تخصصی تر و ماهرانه تر از گذشته، به فعالیت می پردازند. یکی از تخصص های مهم و پرطرفدار در این زمینه، تخصص آرایش و زیبایی عروس است. انتخاب سالن زیبایی و رزرو زمان آن نیز مانند آتلیه یکی از کارهای مهم و بسیار با اهمیت پیش از برگزاری جشن و مراسم عروسی است. توصیه می شود در این زمینه با مشاورین سالن زیبایی مشورت نموده و یک مدل آرایش مو و صورت، متناسب و متوازن با رنگ پوست، مو و حالت چهره خود را انتخاب نمایید. امروزه با توجه به وسعت یافتن فضای مجازی و دنیای اینترنتی، امکان مشاهده، بررسی و انتخاب آنلاین مدل های مختلف آرایش عروس در سالن های زیبایی وجود داشته و حتی می توان از مشاوره و رزرو آنلاین وقت ها نیز استفاده نمود. برخی از سالن های زیبایی، مدل های انتخاب شده شما را نیز اجرا خواهند نمود.


مدیریت و هزینه های آرایشگاه زنانه در جشن عروسی

مدیریت و مدت زمان حضور در سالن های زیبایی، موضوعی بسیار مهم است که منجر به ایجاد خستگی، کلافگی و بی حوصلگی عروس خواهد شد. توصیه می شود این زمان را به حداقل رسانده و بخشی از کارهای روز عروسی را، یک روز پیش از روز اصلی مراسم انجام دهید. هزینه های کسب شده بوسیله سالن های زیبایی به عوامل بسیار زیادی بستگی داشته و در رنج های متفاوتی قرار می گیرد. برخی از سالن های زیبایی هزینه های بیشتری داشته و از خدمات و امکانات بروز تری برخوردار می باشند.

آرایشگاه مردانه

متاسفانه توجه بیش از حد به عروس و تشریفات تزئینی وی، نقش داماد بسیار کمرنگ بوده و توجه کمتری به وی خواهد شد. باید توجه داشت داماد، تکمیل کننده زیبایی های عروس در جشن عروسی بوده و توجه به انتخاب کت و شلوار، رنگ لباس و نوع لباس با توجه به استیل وی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. یکی دیگر از مسائل مهم و قابل توجه در برگزاری جشن عروسی و توجه ویژه به داماد، انتخاب مدل موهای داماد و آرایشگاه مردانه است.توصیه می شود در انتخاب مدل موهای داماد، حتما به حالت چهره و فاکتورهای دیگر توجه داشته و تنها به مدل موهای روز بسنده ننمایید.


[ بازدید : 320 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بهترین است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]