روند ساخت مبلمان حصیری چگونه است؟

چهارشنبه 2 تير 1400
15:22
محمد

حصیر یک ماده نیست، بلکه یک اصطلاح عمومی است که به گروهی از مواد طبیعی یا مصنوعی ساخته شده توسط بشر گفته می شود که می‌تواند مانند عصا، چوب خیزران، بید، نی، رزین‌ها، وینیل و آتل‌ها بافته شوند. حصیر همچنین مربوط به روند بافت است که به وسیله آن مواد ذکر شده به مبلمان تبدیل می‌شوند. به طور خلاصه، حصیربافی یک روش قدیمی است که برای تولید مبلمان با استفاده از مواد طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولاً، از مواد طبیعی مرطوب برای ساخت مبلمان حصیری استفاده می‏شود که موجب می‏شود روند بافت آسان‌تر شود.

غیر از مواد طبیعی مانند خیزران، حصیر را می‌توان از مواد مصنوعی مانند وینیل و رزین نیز تهیه کرد. الگوی حصیری باعث می‏شود محصول نهایی محکم‌تر از سایر تکنیک‌های تولید باشد. در ادامه درباره ساخت مبلمان حصیری بیشتر بدانید.

مبلمان حصیری


فواید مبلمان حصیری


شاید از خود بپرسید که چه چیزی مبلمان حصیری را به محصول مناسب برای انتخاب مبلمان منزل تبدیل می‌کند. در ادامه بهترین ویژگی‌ها و همچنین مزایای انتخاب مبلمان حصیری به شما ارائه می‏دهیم:


وزن سبک:


مبلمان حصیری نسبتاً سبک بوده و حمل آن نیز آسان است. طراحی منحصر به فرد بافته شده، مبلمان را محکم می‌کند که به نوبه خود به مبلمان حصیری امکان پذیرایی از افراد در هر اندازه و شکل را می‌دهد.


دوام بالا:


مبلمان حصیری دارای دوام فوق العاده ای هستند، خصوصاً وسایل ساخته شده از چوب خیزران. مبلمان ساخته شده از بامبو و نی قوی و محکم هستند. مبلمان حصیری با قاب آلومینیومی و همچنین مبلمان ساخته شده از رزین بسیار محکم‌تر است دوام بیشتری دارد.

مبلمان حصیری


طراحی کلاسیک و انعطاف پذیر:


مبلمان حصیری در انواع مختلفی به رنگ‌های قهوه‌ای، مشکی، سفید، برنز و حتی سایه‌های سبز زیتونی موجود است. صاحبان خانه حتی ممکن است کوسن‌هایی را بر روی صندلی‌های حصیری اضافه کند تا شیک‌تر شوند و با طراحی و سبک موجود خانه نیز سازگار باشند.


انواع مختلف مواد حصیری برای ساخت مبلمان حصیری


نیشکر:


عصا از خیزران پوست کنده شده ساخته شده است. سپس پوست یا نوارهای پوستی به‌صورت یکنواخت برش داده می‌شوند. سپس محصول نهایی برای روند بافت صندلی و میز استفاده می شود. از عصا معمولاً برای پایه صندلی‌ها و میزها نیز استفاده می شود.


صندلی‌ها و میزهایی که از چوب نیشکر ساخته شده‌اند به راحتی با یک حوله مرطوب تمیز می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که آن ماده رطوبت زیادی را جذب نمی‌کند؛ زیرا جذب رطوبت ممکن است منجر به شکننده شدن آن شود.


چوب خیزران:


خیزران بدون شک متداول‌ترین ماده‌ای است که برای ساخت مبلمان حصیری استفاده می شود. خیزران به یک نخل کوهستانی به نام کالاموس اشاره دارد. این گیاه با سرعت 36 اینچ در روز رشد می‌کند، بنابراین این گیاه ماده‌ای بسیار فراوان و تجدیدپذیر است. جدا از پوست آن که پس از آن به عنوان عصا پردازش می شود، داخل مغز حصیری خیزران به نی‌هایی در اندازه‌های مختلف بریده می شود. سپس از آن‌ها برای حصیربافی استفاده می شود. جدا از استحکام و دوام، این نوع مبلمان حصیری مقاوم در برابر انواع شرایط آب و هوایی است؛ بنابراین این نوع مواد برای مبلمان فضای باز بسیار مناسب هستند.

مبلمان حصیری


درخت بید:


بید ماده‌ای طبیعی از اروپا و ایالات متحده است و ماده رایج بافندگی است که از درختان بید و بوته‌ها به دست می‏آید. بیدها معمولاً به رنگ زرد روشن هستند و اغلب گره‌های کوچکی دارند که در طول پردازش برداشته می‏شوند.


بامبو:


بامبو، از خانواده چمن‌ها است. بامبو دارای یک پوست بیرونی سخت است که شبیه به چوب خیزران است. بامبویی که در مبلمان بافته می شود مقاومت کمتری در برابر هوا دارد زیرا در برابر رطوبت حساس است. کیفیت بامبو آن را به گزینه‌ای مناسب در بین کسانی که مبلمان حصیری با کیفیت و ارزان قیمت می‌خواهند، تبدیل کرده است.


حصیر سنتی ساخته شده از مواد طبیعی برای تولید مبلمان داخلی مناسب است. آن‌ها انتخاب بسیار خوبی برای اتاق نشیمن، اتاق خواب و اتاق غذاخوری شما هستند. اگرچه ممکن است در فضای باز نیز مورد استفاده قرار گیرند، اما استفاده مکرر آن‌ها در فضای باز به دلیل وجود رطوبت و گرمای بیش از حد، می‌تواند منجر به آسیب آن‌ها شود.


حصیر مصنوعی:


مبلمان حصیری مصنوعی در سال‌های اخیر ظهور کرده است. افزایش تقاضا برای مواد حصیری محکم اما ارزان قیمت باعث استفاده از مواد مصنوعی مانند رزین و وینیل شده است.


رزین و وینیل اساساً از پلاستیک ساخته می‌شوند. آن‌ها به صورت نوارهای بسیار نازک برش داده می‌شوند و سپس برای ساخت یک مبلمان خاص بافته می‌شوند. به دلیل نوع مواد مبلمان مصنوعی، یک گزینه عالی برای مبلمان فضای باز هستند. آن‌ها به طور مؤثر در برابر رطوبت و اشعه ماورا بنفش خورشید مقاوم هستند. از آنجا که رزین و وینیل از پلاستیک ساخته می‌شوند، نگهداری آن‌ها کار سختی نیست.



مبلمان حصیری چگونه ساخته می شود؟


روند بافتن مواد طبیعی یا مصنوعی به صورت ایده آل با دست انجام می شود. بسته به نوع و پیچیدگی یک پروژه مبلمان خاص، مبلمان حصیری ممکن است بین 1 تا 4 روز تکمیل شود. در اصل، هرچه بافت محکم‌تر باشد، زمان بیشتری برای اتمام یک پروژه مورد نیاز است. همچنین ساخت مبلمان دارای بافت محکم‌تر هزینه بیشتری دارد زیرا برای پر کردن قاب به مواد بیشتری احتیاج دارید.

مبلمان حصیری

علاوه بر روند بافندگی، روند ساخت مواد شامل یک سری فرایندها شناخته شده است که ممکن است شامل دو یا چند مورد زیر باشد:


  • رفع اشکال
  • سنباده زدن
  • رنگ آمیزی
  • لاک زدن


قبل از شروع پروژه ساخت مبلمان حصیری، حتماً با نحوه بافت مواد آشنا شوید. مدتی طول می‌کشد تا بتوانید واقعاً بر این روند مسلط شوید. اگر به سادگی وقت کافی برای سرمایه گذاری در تولید حصیر را ندارید، بهتر است به سادگی مبلمان را از شرکتی خریداری کنید که سال‌ها در تولید مبلمان حصیری تخصص دارد.


هنگامی که نوبت به خرید مبلمان حصیری می‌رسد، تشخیص حصیر با کیفیت بهتر از کیفیت پایین ممکن است مشکل باشد؛ زیرا قیمت‏ها بسیار متفاوت هستند؛ بنابراین چگونه می‌توان یک مجموعه حصیری خوب را از یک مجموعه بد تشخیص داد؟

مبلمان حصیری


برای ارزیابی کیفیت یک مبلمان حصیری خاص باید چند مورد را بررسی کنید، این موارد عبارتند از: مواد، بافت، سیستم پشتیبانی و قیمت؛ بنابراین با درنظرگرفتن این عوامل می‏توانید مبلمان حصیری مورد نظر خود را با کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید.



[ بازدید : 197 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بهترین است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]