مقدمه: بورس چیست؟

يکشنبه 23 شهريور 1399
15:09
محمد

اگر به دنبال یک کلاس آموزش بورس یا دوره آموزش سرمایه گذاری در بورس (آموزش صفر تا صد بورس)با بهترین استادان آموزش بورس در سایت تخصصی برترآموزکه مرجع آموزش بورس در ایران است، دوره های جامع مثل بزرگان بورس و نخبگان بورس بهترین گزینه برای شما می باشد.

شما با گذراندن دوره های جامع بورس می توانید بصورت تخصصی در بازارهای مالی (شامل بورس، فرابورس و بورس کالا) فعالیت کرده وکسب سود نمایید.

همچنین روش های پیش بینی قیمت دلار و سکه،پیش بینی قیمت مسکن وخودرو ،پیش بینی تورم و …. را بطور کامل از صفر تا صد می آموزید.

پیش از این که به این بپردازیم بهترین پکیج آموزش بورس کدام است بهتر است بدانید که بورس به سه شاخه بورس کالا، بورس انرژی و بورس اوراق بهادار تقسیم می شود و آنچه در میان عوام به عنوان بورس مشهور شده است همان بورس اوراق بهادار است. تصور کنید مقداری پول به عنوان مثال یک میلیارد تومان به تازگی به دست شما رسیده است و به دنبال یک فکر اساسی در مورد استفاده از آن هستید، گزینه هایی که ممکن است به ذهن شما برسد شامل موارد زیر است:

-ممکن است در صورتی که دارای منزل شخصی باشید، آن را صرف خرید یک آپارتمان یا منزل نقلی دیگری نموده و با اجاره یا رهن دادن آن منبع درآمدی ثانویه ای برای خود ایجاد کنید.

شاید تمایل به خرید خودرویی مدل بالا برای خود یا دیگر اعضای خانواده تان باشید.

-ممکن است بخواهید با این پول کسب و کاری راه بیاندازید. به عنوان مثال مغازه کوچکی را اجاره و خوار و بار فروشی کنید یا یک محل مناسبی را برای راه اندازی یک کافه دنج و محلی در نظر بگیرید.

-شاید این مبلغ را برای شراکت با چند فرد مورد اعتماد صرف کنید و یک کارگاه افتتاح کنید تا همگی در سود زیادی که از آن حاصل می شود سهم داشته باشید.

-ممکن است این پول را با چند صد یا چند هزار فرد شریک شده و به فکر راه اندازی یک واحد تولیدی بزرگ یا یک کارخانه باشید.

آنچه که در تعریف بورس حائز اهمیت است توجه به گزینه آخر در این انتخاب هاست. در حقیقت بازار هیجان انگیز بورس به شما کمک می کند که حتی در صورت داشتن سرمایه کم در یک پروژه چند هزار میلیاردی سهم داشته باشی. اما چگونه؟

برخی از اصطلاحات مهم در بازار بورس

اوراق بهادار و سهام

تصور کنید یک شرکت سرمایه ای به ارزش 300 هزار میلیارد تومان داشته باشد؛ اگر این شرکت سرمایه مذکور را به تعداد هزار میلیارد واحد قسمت کند، هر واحد ارزشی معادل 300 تومان خواهد داشت. حال اگر شخصی یک سهم از این شرکت را خریداری کند به اندازه 300 تومان در آن سهیم می شود. کسی نیز که به تعداد یک میلیارد سهم از شرکت بخرد به میزان 300 میلیارد تومان در شرکت سهیم می شود. این فرد در واقع در یک هزارم آنچه متعلق به شرکت است سهیم می باشد، اعم از دارای، سود یا زیان!

به عنوان مثال اگر شرکت مذکور دارای هزار هکتار زمین باشد، شخصی که تعداد یک از هزار میلیارد سهم آن را دارد، دارای یک هکتار از زمین است و همچنین اگر شرکت بدهی معادل یک میلیارد تومان داشته باشد، یک میلیون از آن بر عهده این شخص است.

قیمت سهم شرکت های مختلف به مرور زمان دچار تغییر می شود، ممکن است افزایش یا کاهش یابد. این موضوع از آنجایی ناشی می شود که تصور کنید شرکتی برای هر سهم خود 500 تومان سود عاید سرمایه گذار می کند و شرکتی دیگر برای هر سهم یک ریال، مسلما یکسان در نظر گرفتن سهام این دو شرکت کار درست و عاقلانه ای نیست. آنچه که در مبحث سهام و اوراق بهادار حائز اهمیت است و به عنوان یک نتیجه مهم از این بحث حاصل می شود این است که مقایسه قیمت ها در مورد دو سهم از دو شرکت مختلف هیچ اطلاعاتی در مورد مفید یا غیر مفید بودن آنها به ما نمی دهد.

برای ورود به سایت برترآموز به آدرس زیر مراجعه کنید

bartaramooz.ir


[ بازدید : 291 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بهترین است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]