فرق بین پنکیک و کرپ چیست؟

پنجشنبه 1 مهر 1400
15:13
محمد

پنکیک و کرپ از یک خانواده هستند و مواد اولیه آن‌ها نیز یکسان است ولی تفاوت‌های زیادی باهم دارند. کرپ در اصل در بریتنی (منطقه‌ای در غرب فرانسه) تهیه می‌شد و بعنوان شام خورده می‌شد. کرپ در گذشته به عنوان یک نان سرو می‌شد و داخل آن با مواد شور پر می‌شد. به مرور مردم این منطقه از فرانسه برای درست کردن کردن کرپ از آرد سفید استفاده کردند و داخل کرپ‌ها را با مواد شیرین پر کردند. کرپ را می‌توانید درون ظروف نچسب و چدنی درست کنید. حتی ماهیتابه‌های خاصی برای درست کردن کرپ طراحی شده‌اند که کار شما را خیلی ساده خواهند کرد.

کرپ و پنکیک (pancake) چند تفاوت باهم دارند که تشخیص آن‌ها را از هم ساده می‌کند. پنکیک‌ها به دلیل وجود عامل پف دهنده، حجیم هستند ولی کرپ نازک است. همچنین قطر پنکیک از قطر کرپ کمتر است. در دستور پخت پنکیک از بیکینگ پودر یا جوش شیرین استفاده می‌شود که باعث می‌شود پنکیک حجیم و پف‌دار شود، ولی کرپ بدون عامل حجم دهنده درست می‌شود و کاملا نازک است.

کرپ‌ها معمولا رول یا فولد می‌شوند و داخل آن‌ها با میوه‌های خرد شده و شکلات و خامه پر می‌شود. پنکیک‌ها به صورت چند لایه روی هم قرار می‌گیرند و با سس شکلات یا شیره درخت افرا یا عسل و میوه‌های تازه سرو می‌شوند. همچنین مایه کرپ معمولا بعد از درست شدن باید استراحت داده شود. یک تفاوت دیگر بین مایه پنکیک و کرپ این است که مایه پنکیک غلیظ‌تر و منسجم‌تر است ولی مایه کرپ رقیق‌تر است.

https://www.balatarin.com/permlink/2021/9/4/5655570







[ بازدید : 155 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بهترین است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]