کدام فونداسیون سوله برای شما مناسب است

يکشنبه 2 آبان 1400
15:41
محمد

فونداسیون سوله عملکرد فوق العاده مهمی را انجام می دهد. پایه و اساس سوله مناسب طراحی شده و از سازه شما پشتیبانی می کند و از مشکلات جدی جلوگیری می کند.

انواع فونداسیون سوله

طراحی گرافیکی نشان دهنده فونداسیون سوله با ساختار خاص خود است. سوله های صنعتی معمولاً از یکی از سه زیر استفاده می کنند:

  1. دال

  2. اسکله

  3. دیوار محیطی

اسلب: پی اسلب بتنی محبوب ترین انتخاب برای سوله های صنعتی و کشاورزی و در کل انواع سازه این تیپ است. اساساً، اسلب بتنی برای سوله فلزی ضمن حمایت از قاب فولادی، کف سازی را نیز ایجاد می کند.

اسکله: سازه هایی که نیاز به خاک یا سنگریزه دارند از کف بتنی برای حمایت از سازه استفاده می کنند. برای مثال ، انبارهای دام و کشاورزی اغلب دارای پایه اسکله هستند.


سازه هایی باز هستند مانند سوله علوفه روباز و عرصه های اسب سواری همچنین پایه اسکله را ترجیح می دهند.

اسکله های بتنی در عمق خاک ریخته می شوند و از یک عرشه فولادی قاب پشتیبانی می کند. اسکله ها در زیر زمین به هم چسبیده اند تا جابجایی را از بین ببرند.

دیوارهای پیرامونی: نوع دیگری از فونداسیون سوله فلزی دیوار محیطی است که به عنوان پایه محیطی نیز معروف است. این پایه های سوله فولادی در اطراف نمای بیرونی سوله ریخته می شود و از دیوارهای قاب بیرونی فولادی حمایت می کند. برخی از کاربردهای سازه نیز از دیوارهای محیطی به همراه پی اسلب یا پایه اسکلت بتنی استفاده می کنند.

انتخاب فونداسیون سوله

هدف از این ساختار، سبک ساختمان و موقعیت ساختمان همه انتخاب فونداسیون را تعیین می کند.

معیارهای زیر باید در انتخاب پایه های ساختمانهای فولادی گنجانده شود:


نوع خاک

خطوط ی محلی

وزن ساختمان

شرایط جوی

وزن تجهیزات یا وسایل نقلیه ای که در سازه قرار می گیرند

ابعاد و اندازه

واکنش های ساختمانی

محل پیچ های لنگر برای اتصال ستون های قاب فولادی

چه کسی بنیاد فونداسیون سوله را طراحی می کند؟

شما باید یک مهندس فونداسیون را برای طراحی فونداسیون ساختمان فولادی خود استخدام کنید یا افراید که دارای تجربه زیادی در این امر هستند. آنها بهترین شرایط را برای تعیین روند استفاده از دیوارهای پیرامونی، اسکله ها یا اسلب بتنی برای پی ساختمانهای فلزی دارند.

این نقشه های لنگر پیچ و اطلاعات لازم را ارائه می دهد که مهندس و پیمانکار فونداسیون شما برای برنامه ریزی پایه مناسب برای ساختمان ه فولادی شما نیاز دارند. این اجازه می دهد تا فونداسیون شما از قبل ریخته و آماده شود، بنابراین ساخت پایه می تواند بلافاصله با رسیدن قاب فولادی شما آغاز شود.

نکته مهم : اگر شرایط خاک ضعیف است، ممکن است ریختن خاک با کیفیت بهتر از ریختن یک پایه عمیق تر برای یک سازه فولادی بزرگتر، به صرفه تر باشد. این احتمال را با پیمانکار خود در میان بگذارید.

اکثر سوله فولادی به اسلب بتنی یا دیوارهای محیطی نیاز دارند که دارای یک شکاف در بتن برای نگهداری ورق های پیرامون است. پیمانکار بتن با قرار دادن تخته های 2 * 2 در اطراف لبه، بریدگی ایجاد می کند. متأسفانه بریدگی دارای شکاف هایی از آب است که با گذشت زمان پوشش دیوار را زنگ می زند.



[ بازدید : 192 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بهترین است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]