موضوع : چگونه می توان با مادری که خیانت کرده برخورد نمود؟

شنبه 8 آبان 1400
15:16
محمد


کنار آمدن با شرایط ناخوشایند حاصل از خیانت امکان پذیر است؟ اگر جواب بله است ....چگونه؟

اگر رابطه زناشویی تان به میدان نبردی تبدیل شده بود که مدام از خود می پرسیدید چطور می توان حس اعتماد و صمیمیت را جایگزین این همه خصومت و خشونت نمود؟ یا اگر خشم حل و فصل نشده حاصل از خیانت همسرتان دارید رابطه را مسموم می کند این مقاله را بخوانید. در ادامه همچنین به نحوه برخورد با خیانت زن می پردازیم.


نحوه برخورد با خیانت زن

برای اینکه درمانگر آماده درک پیچیدگی های موضوع خیانت شده باشد، آگاهی نسبت به برخی از پویش های اساسی موضوع، اعم از شیوع خیانت، مشکل مربوط به درمان و اثر پذیری زوج درمانی ضروری است. از دیگر موارد قابل توجه در بررسی خیانت، پرداختن به شاخص هایی مانند فرهنگ، جنسیت، رفتار، نوع خیانت و درگیری های گذشته در بررسی علل زیربنایی و زمینه ساز خیانت قابل توجه خواهد بود.

جالب آن است که نسل جوان نسبت به نسل های گذشته بردباری بیشتری نسبت به این موضوع از خود نشان می دهند. در کمال شگفتی محققان دریافتند افرادی که روابط خارج از رابطه زناشویی دارند نگرش سهل انگارانه تری نسبت به مسائل مهم زندگی مشترک دارند و از طرفی تعاریف متعددی برای انجام عمل خیانت خود خواهند داشت که بتوانند عمل خائنانه ی خود را توجیه کنند و آن را ساده جلوه دهند. این مسئله نشان می‌دهد که تنوع عقاید نسبت به مسئله خیانت خصوصاً در جوامع خاص و در زیرگروه‌های جامعه همچنان وجود دارد.


تفاوت های جنسیتی در خیانت

در تفاوت های جنسیتی باور مشترک این است که تفاوت های جنسیتی گسترده ای در مورد کسانی که در رابطه متعهدانه خیانت می کنند وجود دارد. در واقع جنسیت عامل واسطه مهمی در میزان شیوع خیانت است. مردانی که خیانت را تجربه کرده اند مسن ‌تر و نارضایتی جنسی شان در مقایسه با زنانی که درگیر مسئله خیانت بودند بیشتر بوده، در واقع مردانی که به خاطر جبران ناکارآمدی جنسی خیانت می‌کنند نسبت به زنان بیشتر است. اما در مورد زنان عدم تامین نیازهای عاطفی آنها در بستر خانواده به عنوان یک عامل زمینه ساز برای ورود آن ها به یک رابطه فرا زناشویی در نظر گرفته شده است.

از دیگر شاخص های رایج خیانت می توان به عدم رضایت در رابطه اولیه اشاره نمود.


آیا رابطه ای بین نارضایتی و روابط فرا زناشویی وجود دارد؟

مردان و زنانی که درگیر رابطه فرا زناشویی بودند، سطوح مختلفی از نارضایتی در ازدواج شان وجود داشته است. تقریبا یک سوم زنانی که از ازدواج خود ناخرسند هستند، رابطه فرا زناشویی را تجربه کرده اند و این در حالی است که تنها ۳۰ درصد مردانی که از ازدواج شان ناراضی بودند تجربه رابطه فرازناشویی را داشته اند.


فراوانی رفتارهای سبب ساز خیانت

افرادی که خائن در رابطه تشخیص داده می‌شوند بی ثباتی در زندگی زناشویی، عدم صداقت، مشاجره در مورد اعتماد و خودشیفتگی بیشتری از خود نشان داده اند و زمان کمتری را با همسرشان سپری کرده اند. در واقع بی ثباتی در رابطه با آنچه که به عنوان عامل مستعد طلاق نامیده میشود، پیشگویی مهمی از خیانت است.

خیانت با رضایت زناشویی رابطه عکس دارد. به عبارت دیگر اثر دوسویه ای بین رابطه بد و خیانت وجود دارد. رابطه بد خیانت را افزایش می دهد و اثر منفی بر ازدواج می گذارد.


تجربه خیانت در ارتباط نزدیک

خیانت های جنسی زمانی اتفاق می‌افتند که نیازهای جنسی و یا صمیمیت در روابط یک یا هر دو زوج راضی کننده نباشد و موانع پیش راه خیانت ضعیف یا وجود نداشته باشند. تشویق برای داشتن روابط خارج زناشویی با یک شریک جدید، بی تردید از این قاعده مستثنا نیست.

بررسی شاخص هایی که نقش مهمی در خیانت زن دارند:

با بررسی شاخص هایی که نقش مهمی در خیانت زنان دارند، می‌توان قدم پیشگیرانه ای برای کنار آمدن با فشارهایی که منجر به به تکرار خیانت در آینده می‌شوند یاد کرد.

رابطه‌ جنسی و صمیمیت اغلب چالش‌هایی را توصیف می‌کند که از تفکر یکسان بودن آن دو ناشی می شود. اگر همسران با یکدیگر احساس صمیمیت کنند درگیر رابطه جنسی شده و نیز ممکن است تصور کنیم اگر زوجی رابطه جنسی دارند رابطه صمیمی نیز بین آنها وجود دارد، اما آیا واقعیت چنین است؟ مسلما خیر.

معمولاً دو واژه صمیمیت و رابطه جنسی را به جای یکدیگر استفاده می‌کنیم، ولی احتمالاً رابطه جنسی میتواند در نبود صمیمیت اتفاق بیفتد و صمیمیت همیشه با فعالیت جنسی رابطه ندارد. در حقیقت این دو واژه علیرغم هماهنگی رفتار و احساس بیانگر تفاوت ها هستند. تفاوت بین فعالیت های جنسی و صمیمیت عاطفی معرف شیوه های معنادار در بهتر کردن روابط و گاهی اوقات متأسفانه مخرب روابط به شمار می‌رود. بدون شک، ایجاد تعادل این دو تجربه انسانی در روابط نشان دهنده اوج لذت و رنج عاطفی است که می‌تواند ریشه در خیانت داشته باشد.


رابطه جنسی در مقابل صمیمیت

رابطه جنسی: بهترین تعریفی که از رابطه جنسی می‌توان ارائه کرد تماس جسمی و شهوانی پیشرونده است که نهایتاً ارگاسم را شامل می‌شود. رابطه جنسی مستلزم صمیمیت نیست. صمیمیت واژه‌ای است که بر میزان رابطه عاطفی دلالت دارد. در رابطه صمیمی، افراد، افکار ابراز احساسات خصوصی خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند که برای یکدیگر رفاه به همراه دارد.

صمیمیت شامل احساس دوست داشتن و نزدیک به یکدیگر است. در حالی که رابطه جنسی به عشق یا رابطه عاطفی وابستگی، بستگی ندارد. رابطه بین این دو واژه در این حقیقت نهفته است، وقتی رابطه‌ جنسی و صمیمیت با یکدیگر اتفاق می‌افتد، احتمال رابطه عاشقانه بیشتری وجود دارد و معمولاً دو طرف از تقویت و برقراری رابطه لذت می برند. عشق بازی در روابط صمیمی، عمل جنسی است که زوج احساس شهوانی و تعهد به همدیگر را ابراز می کنند. برای اطمینان، افراد می توانند رابطه صمیمی را شکل دهند که رابطه جنسی را در بر نگیرد و نیز رابطه جنسی می‌تواند اغلب در غیاب رابطه صمیمی اتفاق بیفتد.

در بهترین حالت، رایج ترین نگرش نسبت به رابطه‌ جنسی و صمیمیت این است که این دو موضوع باید با یکدیگر اتفاق بیفتند. اینکه این دو مقوله در قالب یک ازدواج رسمی یا به صورت توافقی صورت گیرد یا خیر، اغلب به نگرش های مذهبی و تجارب همسران مربوط می‌شود. در افراد مذهبی، صمیمیت پیش از رابطه جنسی، افزایش می یابد. در حالی که در اغلب افراد محافظه کار، صمیمیت بعد از رابطه جنسی شکل می‌گیرد. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که دیدگاه سنتی نسبت به صمیمیت در رابطه جنسی مثل قبل معمول نیست. به عبارت دیگر داشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج و بدون برقراری صمیمیت اولیه و در شرایط فعلی دنیای امروز تا حدودی پذیرفته شده است و متاسفانه همین عامل زمینه شکل گیری روابط فرا زناشویی را در آینده افرایش می دهد.


منبع: دکتر ترانه موذنی



[ بازدید : 16041 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بهترین است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]