راهنمای خرید لباس نوزادی برای والدین جوان

پنجشنبه 27 آبان 1400
16:17
محمد

یکی از مهم ترین و هیجان انگیزترین تجربه‌های زندگی هر زوج جوان، خرید لباس نوزادی برای برای فرزند در راهشان است. با این حال، تجربه اول همواره دشوار و پر از سردرگمی است. اکثر زوج‌ها از تجربه دیگران در این خرید بهره می‌گیرند و چه بهتر خواهد بود اگر این تجربیات با علم روز دنیا تلفیق شوند. به همین منظور، مجموعه ای از تجربیات کارآمد و توصیه‌های مفیدی از صاحب نظران را در این مطلب آورده ایم. در این راهنمای خرید به شما کمک می‌کنیم زیباترین و بهترین لباس کودک را برای نوزاد خود مهیا کنید. با ما تا انتها همراه باشید. راهنمای خرید لباس نوزادی برای والدین جوان


سیسمونی را با چه لباس‌هایی تکمیل کنیم؟

لباس نوزادی دارای انواع مختلفی است و این تنوع بالا ممکن است موجب سردرگمی در هنگام خرید شود. توجه داشته باشید که دسته ای از لباس‌های نوزاد فارغ از فصل و دمای هوا تهیه شده و برخی دیگر با در نظر داشتن شرایط آب و هوایی می‌شوند. در اینجا انواع لباس نوزاد به همراه کاربرد آن‌ها را آورده ایم:

کلاه، جوراب و دستکش: تعادل دمای بدن نوزاد بادی: جلوگیری از برخورد سرما با شکم و پهلوی نوزاد و شل شدن یا افتادن پوشک سرهمی: جلوگیری از برخورد سرما با شکم و پهلو شورت عینکی: راحتی در تحرک نوزاد، جلوگیری از شل شدن پوشک و نشت کردن ادرار و مدفوع پیشبند: جلوگیری از آلوده شدن و نیاز به شستشوی مکرر لباس‌ها پتو لباسی: جلوگیری از خفگی نوزاد در هنگام خواب بلوز و شلوار: محافظ نظافت، آراستگی و سلامت نوزاد تاپ: حفظ گرمای بدن در فصل سرما و جلوگیری از گرما زدگی در تابستان

مهم ترین ویژگی یک لباس نوزاد، راحتی آن است. به همین دلیل، توصیه می‌شود از خرید لباس‌هایی با تزئینات آزار دهنده و دست و پا گیر بپرهیزید. لباس نوزادی باید نسبتا گشاد و راحت باشد؛ زیرا تنگ بودن آن مانع از تحرک دست و پای این موجود حساس و ظریف می‌شود. بهتر است لباس‌هایی با یقه و آستین گشاد را انتخاب کنید که پوشاندن و در آوردن آن‌ها آسان تر است. جنس آن باید نرم و لطیف باشد تا در برخورد با پوست حساس فرزند شما موجب بروز حساسیت نشود. به همین منظور، توصیه می‌شود از لباس‌های نخی با الیاف کاملا پنبه استفاده کنید.

راحتی خود را فراموش نکنید. لباس‌هایی مانند بادی و سرهمی نوزادی با دکمه یا زیپ در قسمت پایین تنه، تعویض پوشک را بسیار آسان تر می‌کند. تجربه نشان داده است لباس‌های زیپی در مقایسه با انواع دکمه ای، راحتی بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. با توجه به اینکه ترشحات آب دهان نوزاد و رفلاکس شیر لباس را چند بار در روز آلوده می‌کنند، با استفاده از پیشبند می‌توانید تعداد دفعات تعویض و شستشوی لباس نوزاد خود را کاهش دهید.

بهترین رنگ برای لباس نوزادی

برخی افراد برای راحتی بیشتر خود از لباس‌هایی با رنگ تیره برای نوزاد خود استفاده می‌کنند؛ زیرا رنگ‌های تیره مانع از دیده شدن آلودگی روی لباس می‌شوند. با این حال، تحقیقات نشان می‌دهند که طیف رنگ خنثی شامل سرمه ای، کرمی، سفید، طوسی و... بهترین رنگ‌ها برای لباس نوزاد هستند. علاوه بر این، حساسیت بالای بهداشت نوزاد ایجاب می‌کند که والدین به موقع از آلودگی لباس مطلع شده و برای تعویض آن اقدام کنند. از طرف دیگر، رنگ‌های خنثی همواره زیبا هستند و جذابیت خود را هرگز از دست نمی‌دهند.

توجه داشته باشید که رنگ لباس در روحیه نوزاد شما تاثیر خواهد داشت. بنابراین، با استفاده از رنگ‌های روشن می‌توانید روحیه مثبت را در ناخودآگاه فرزند دلبندتان نهادینه کنید. رنگ‌هایی مانند لیمویی، صورتی، آبی و... نیز انتخاب‌های جذابی هستند که بسته به سلیقه شما می‌توانند در اولویت قرار بگیرند. این رنگ‌ها همچنین می‌توانند با در نظر داشتن رنگ پوست نوزاد انتخاب شوند.

خرید اینترنتی لباس نوزاد

سایز لباس مناسب فرزند من چیست؟

این سوال در میان زوج‌های جوان بسیار رایج است. لباس نوزادی عموما در 6 سایز عرضه می‌شوند. این دسته سایز بندی با توجه به تفاوت قد و وزن نوزادها آن‌ها انجام می‌شود. بنابراین، گاهی ممکن است قد و وزن نوزاد 3 ماهه شما از حد استاندارد این سایزبندی بیشتر باشد. سایز نوزاد از بدو تولد تا 12 ماهگی شامل موارد زیر هستند:

نوزاد نارس (P)

در صورتی که فرزند شما به صورت نارس یا 7 ماهه به دنیا آمده باشد، لباس‌های عادی نوزادی برای وی متناسب نخواهد بود. به همین دلیل، لباس‌هایی با سایز کوچک تر طراحی شده اند که برای نوزادهایی با 2.3 کیلوگرم وزن مناسب بوده و با علامت P قابل شناسایی هستند.

تازه متولد شده (NB)

نوزاد تازه متولد شده ممکن است وزن بین 2.3 تا 3.6 کیلوگرم داشته باشد. در این صورت، لباس‌هایی با سایز NB کاربرد پیدا می‌کنند. این لباس‌ها برای نوزادهایی با قد 43.2 تا 53.3 سانتی متر در نظر گرفته می‌شوند.

سایز صفر (سایز 0)

این سایز مناسب برای نوزاد تازه متولد شده است که بین 3.6 تا 5.4 کیلوگرم وزن و تقریبا 53.3-66 سانتی متر قد داشته باشد. با توجه به رشد سریع قدی و وزنی نوزادها در ماه‌های اول، فرزند شما تنها در سه ماه اول قادر به استفاده از این لباس نوزادی خواهد بود. بنابراین، بهتر است تنها چند دست لباس (بین 2 تا 4 دست) را برای این مدت خریداری کنید.

سایز 1

لباس‌های سایز 1 را معمولا برای نوزادهای بین 3 تا 6 ماه در نظر می‌گیرند. در این دوره زمانی، قد و وزن فرزند شما به ترتیب بین 61-66 سانتی متر و 5.4-7.3 کیلوگرم خواهد بود. بسته به برند، دوخت و برش لباس و همچنین میزان رشد نوزاد ممکن است فرزند شما فرصت کمتر یا بیشتری برای استفاده از این سایز لباس داشته باشد. خرید 4 دست لباس برای این مدت می‌تواند پاسخگوی نیاز فرزند شما باشد.

سایز 2

خرید لباس بچه سومین سایز لباس نوزادی، سایز 2 است که با جثه نوزادهای 6 تا 9 ماهه تناسب دارد. در این حالت، وزن نوزاد بین 7.3 تا 9.1 کیلوگرم خواهد بود و قد وی در محدوده 66-4.1 سانتی متر قرار می‌گیرد. در این مرحله نیز فرزند شما همچنان رشد سریعی دارد و نیازی به لباس‌های متعدد نخواهد بود. 3 تا 4 دست لباس می‌تواند برای این دوره زمانی کافی باشد. سعی کنید متناسب ترین لباس‌ها برای فصل را انتخاب کنید و از انتخاب لباس‌ها با سایز بزرگ تر بپرهیزید.


راهنمای خرید لباس نوزادی برای والدین جوان


[ بازدید : 216 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بهترین است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]