دوربین مداربسته چیست؟ انواع دوربین مداربسته

شنبه 11 دی 1400
17:34
محمد


C:\Users\mahdi\Desktop\What-is-a-CCTV-camera.jpeg

شما یک تجارت کوچک در خیابان اصلی دارید. به خصوص در ساعات عجیب شب، ترافیک پیاده‌روی زیادی وجود دارد. شما نمی توانید بخوابید و اخبار را ساعت 3 صبح روشن کنید. لنگر به "شکستن و ورود" غارتگران مغازه شما اشاره می کند. به چشمانت باور نمی کنی، قلبت غرق می شود.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که دوربین مدار بسته چیست و چگونه کار می کند. در این راهنما، تمام آنچه را که باید در مورد دوربین مداربسته و نمایندگی دوربین مداربسته بدانید را پوشش خواهیم داد. شما و کسب و کارتان از این کار خوشحال خواهید شد. برای آشنایی با این سیستم امنیتی، به خواندن ادامه دهید.

دوربین مداربسته چیست و چگونه کار می کند؟

CCTV مخفف Closed Circuit Television به معنای تلویزیون مدار بسته است. برخلاف تلویزیون سنتی، دوربین مداربسته یک سیستم حلقه بسته است که در آن هر چیزی که پخش می شود در خانه باقی می ماند. هیچ چیزی که با دوربین مدار بسته ضبط می شود از طریق امواج عمومی پخش نمی شود.

مورد استفاده اصلی دوربین مدار بسته برای اهداف امنیتی است. بسیاری از مشاغل، کافه‌ها، مدارس، رستوران‌ها، بانک‌ها، کلوپ‌های روستایی و خانه‌ها برای محافظت به دوربین‌های مداربسته به خصوص محصولات هایک ویژن نیاز دارند. در حالی که سیستم امنیتی ممکن است جلوی آدم بد را نگیرد، در وهله اول از وقوع فعالیت مجرمانه جلوگیری می کند.

فیلمبرداری زنده اولین ویژگی دوربین مداربسته هایک ویژن بود که برای اولین بار به صحنه امنیتی آمد. چندی بعد، این فناوری به یک دستگاه ضبط ظاهر شد. به این ترتیب، ما از ایمن سازی محل در زمان واقعی و همچنین بررسی فیلم های آرشیو شده استفاده می کنیم. دلایل زیادی وجود دارد که ما می خواهیم مراقب محیط اطراف خود باشیم. بسیاری از خانه ها از دوربین امنیتی برای اطمینان از ایمنی عزیزان خود استفاده می کنند. نصب دوربین در خارج از خانه به روش های مختلف می تواند احتمال وقوع اتفاق بد را به شدت کاهش دهد.

همچنین می توانید به نصب دوربین مدار بسته هایک ویژن در داخل خانه خود نیز فکر کنید. هدف در اینجا گسترش فیلم از مزاحمان ناخواسته است. اگر تا به حال افراد غریبه ای دارید که در خانه شما کار می کنند یا یک پرستار بچه دارید، یک دوربین امنیتی برای ایمن سازی خانه شما در زمانی که شما در اطراف نیستید ضروری است. اکنون که می دانیم دوربین مدار بسته چیست، اکنون می توانیم بپرسیم دوربین مدار بسته چگونه کار می کند؟ اول، ما باید از دو نوع سیستم دوربین امنیتی - آنالوگ و دیجیتال IP آگاه باشیم.

انواع دوربین مداربسته

ما سه سیستم دوربین مداربسته داریم: ساده، شبکه ای و سیستم های ضبط کننده. اجازه دهید ابتدا دوربین های مداربسته آنالوگ و دیجیتال و نحوه عملکرد آنها را بررسی کنیم.

آنالوگ

با یک دوربین فیلمبرداری آنالوگ سنتی، ما به ضبط کننده فیلم دیجیتال خود، DVR متصل می شویم. اطلاعات DVR دریافت، ذخیره و بر روی هارد دیسک فشرده می شود. این بسیار سودمند است زیرا می توانیم به عقب برگردیم و فیلم های ذخیره شده را تماشا کنیم.


دیجیتال IP

یک سیستم دیجیتال ما را با دوربین مدار بسته به روز می کند. خود سیستم کمی درگیرتر و پرهزینه تر است، اما در نهایت ارزشش را دارد. به طور مشابه به عنوان آنالوگ کار می کند، اما به جای یک DVR، یک ضبط کننده ویدئوی شبکه NVR داریم.

این روند امنیتی ما را ساده می کند، زیرا دوربین جای DVR را می گیرد. اکنون می‌توانیم از راه دور فیلم‌های خود را از طریق اتصال به اینترنت به صورت زنده نظارت کنیم. اگر یک موقعیت اضطراری رخ دهد، تلفن هوشمند ما به ما هشدار می دهد.

دوربین مداربسته ساده

یک سیستم مداربسته ساده یک دوربین و یک مانیتور است. ما می‌توانیم یک یا چند دوربین را با کابل کواکس به یک مانیتور متصل کنیم. برق از مانیتور می آید و آن را به دوربین می رساند.

دوربین مداربسته برقی شبکه ای

اگر دغدغه شما برق است، یک سیستم دوربین مدار بسته با برق شبکه را در نظر بگیرید. با سیستم دوربین مداربسته برقی شبکه، دیگر برای تامین برق به مانیتور متکی نیستیم. هم دوربین(ها) و هم مانیتور قدرت خود را از شبکه می گیرند.

ضبط دوربین مداربسته

یک سیستم دوربین مداربسته ضبط از فناوری امروزی با قابلیت ضبط و مشاهده بعداً از طریق DVR یا NVR بهره می برد. اکنون می‌توانیم فیلم‌هایمان را روی دیسک‌های سخت بایگانی کنیم تا بعداً از آنها استفاده کنیم. این به خصوص در مورد مقامات بسیار مفید است.

مزایای دوربین مدار بسته

متاسفانه جنایت به این زودی ها از بین نمی رود. ما باید همیشه در امنیت و آرامش بمانیم. داشتن یک سیستم دوربین مداربسته یک شبکه ایمنی در برابر مجرمان و فعالیت های ماهی را برای ما فراهم می کند.

واحدهای دوربین مداربسته از نظر قیمت متفاوت هستند، اما هزینه آن بیشتر از آسیبی است که ممکن است بدون آن رخ دهد. اگر شما هر نوع کسب و کاری را اداره می کنید، خوشحال خواهید شد که یک دوربین مدار بسته برای خود و کارمندان خود نصب کرده اید. سیستم های دوربین مداربسته دیجیتال به ما ذهنیتی را ارائه می دهند که بدانیم در صورت نیاز می توانیم در هر زمانی به خانه های خود دسترسی داشته باشیم.

شما در حال حاضر به خوبی در همه چیز دوربین مدار بسته آشنا هستید. خانه و/یا کسب و کار شما امن باقی خواهد ماند. دیگر نیازی نیست بپرسید دوربین مدار بسته چیست و چگونه کار می کند.









[ بازدید : 75 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بهترین است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]