اختلالات اضطراب چیست؟

چهارشنبه 21 ارديبهشت 1401
17:33
محمد

اضطراب پاسخ طبیعی بدن به استرس است. اگر احساس اضطراب شدید بیش از شش ماه طول بکشد و در زندگی روزمره اختلال ایجاد کند، ممکن است یک اختلال اضطرابی باشد که باید برای اضطراب درمان شود. در صورت بروز اختلال اضطراب، احساس ترس همیشه می تواند همراه شما باشد. این ترس شدید و گاهی طاقت فرسا است. این مقاله در مورد اضطراب، انواع اختلالات، علائم، درمان و موارد دیگر بحث می کند.

اختلالات اضطراب چیست؟

اختلال اضطراب می تواند باعث شود شما از انجام کارهایی که از آنها لذت می برید دست بردارید. در موارد شدید می تواند مانع از ورود شما به آسانسور، عبور از خیابان یا حتی خروج از خانه شود. در چنین مواردی اگر اضطراب درمان نشود، اضطراب تشدید می شود. اختلالات اضطرابی شایع ترین شکل اختلال عاطفی است و می تواند هر فردی را در هر سنی تحت تاثیر قرار دهد. طبق گفته انجمن روانپزشکی آمریکا، زنان بیشتر از مردان از اختلالات اضطرابی رنج می برند.


حمله اضطراب چیست؟

حمله اضطرابی احساس ترس، اضطراب یا بی قراری بیش از حد است. برای بسیاری از افراد، حملات اضطراب آهسته است و با نزدیک شدن به یک رویداد استرس زا می تواند شدیدتر شود. حملات اضطرابی که نیاز به درمان اضطراب دارند می توانند بسیار متفاوت باشند. این به این دلیل است که بسیاری از علائم اضطراب برای همه ظاهر نمی شوند و می توانند در طول زمان تغییر کنند.


علائم شایع حملات اضطراب


  • احساس ضعف یا سرگیجه

  • تنگی نفس

  • خشکی دهان

  • تعریق

  • لرز یا گرگرفتگی

  • دلهره و نگرانی

  • بی قراری و پریشانی

  • ترس

  • بی حسی یا سوزن سوزن شدن اعضای بدن


انواع اختلالات اضطراب

اضطراب بخش مهمی از چندین اختلال مختلف است. برخی از علائم در بسیاری از این اختلالات همپوشانی دارند، در حالی که برخی دیگر مختص بیماری هستند. اما به طور کلی همه اختلالات اضطرابی دارای اضطراب، عصبی بودن یا ترس از ادامه کار هستند و بر عملکرد فرد تاثیر منفی می گذارند که ممکن است نیاز به درمان اضطراب داشته باشد. زمانی که اضطراب طبیعی است یا با اختلال همراه است، می توان تشخیص داد، بنابراین تشخیص باید توسط یک متخصص دارای مجوز، مانند روانشناس یا روانپزشک انجام شود.


روش های تشخیص اختلالات اضطراب

یک راه مفید برای تشخیص اضطراب عادی از اختلال اضطراب، شناسایی علت اضطراب و سپس ارزیابی اینکه آیا علائم اضطراب پاسخ مناسب هستند یا خیر. اضطراب، ترس ها و افکار مضطرب، افراطی، غیر واقعی یا اغراق آمیز و دخالت در زندگی و عملکرد عادی می تواند یک اختلال اضطرابی باشد.


تفاوت انواع اختلالات اضطرابی

اختلالات اضطرابی که نیاز به درمان برای اضطراب دارند با ماهیت کلی ترس بیش از حد (یعنی پاسخ عاطفی به یک تهدید درک شده یا واقعی) یا اضطراب (یعنی ترس از تهدید آینده) مشخص می شوند و ممکن است پیامدهای رفتاری و عاطفی منفی داشته باشند. اختلال وسواس فکری-اجباری (OCD) اختلال وسواس فکری-اجباری (OCD) با اختلال وسواس فکری اجباری (به عنوان مثال، اضطراب دائمی در مورد تمیز نگه داشتن بدن یا متعادل نگه داشتن بدن) مشخص می شود که باعث رفتار اجباری (مانند شستشوی مکرر یا ورزش زیاد) می شود. .


این رفتارها برای کاهش اضطراب مرتبط با افکار وسواسی انجام می شود. اختلالات اضطرابی ناشی از ضربه و استرس با تجربه تروما (مثلاً مرگ غیرمنتظره یکی از عزیزان، تصادف رانندگی یا تصادف خشونت آمیز) یا استرس (مانند طلاق، شروع دانشگاه، تغییر سریع) مرتبط است. انواع اختلالات اضطرابی که نیاز به روش های مختلفی برای درمان اضطراب دارند عبارتند از:


اختلال هراس:


تجربه حملات پانیک مکرر غیرمنتظره است. یک فرد مبتلا به اختلال پانیک ممکن است در ترس دائمی از حمله بعدی زندگی کند. (هراس: ترس بیش از حد از یک شی، موقعیت یا فعالیت)


اختلال اضطراب اجتماعی:


ترس شدید از قضاوت شدن توسط دیگران در موقعیت های اجتماعی


اختلال وسواس فکری-اجباری OCD:


اختلال وسواس فکری عملی که درمان اضطراب است، تکرار افکار غیرمنطقی است که شما را وادار به انجام رفتارهای خاص و تکراری می کند.


اختلال اضطراب جدایی:


ترس از غیبت از خانه یا اقوام.


اختلال اضطرابی:


اضطراب به یک وضعیت سلامتی (که قبلا هیپوکندری نامیده می شد) مربوط می شود و برای درمان اضطراب درمان می شود.


اختلال استرس پس از سانحه PTSD


اضطراب پس از یک حادثه آسیب زا که به راحتی با درمان به موقع قابل درمان است.


درمان اضطراب


پس از تشخیص اضطراب، می توانید گزینه های درمانی را با پزشک خود در میان بگذارید. برخی از افراد نیازی به درمان پزشکی ندارند. تغییرات سبک زندگی ممکن است برای مقابله با علائم و درمان اضطراب کافی باشد.


انواع درمان اضطراب


درمان اضطراب به دو دسته روان درمانی و دارویی تقسیم می شود. ملاقات با یک درمانگر یا روانشناس می تواند به شما در یادگیری ابزارهای درمانی و راهبردهای مقابله ای در زمان بروز کمک کند. داروهای رایج برای درمان اضطراب شامل داروهای ضد افسردگی و آرام بخش هستند. این داروها برای متعادل کردن مواد شیمیایی مغز، جلوگیری از اضطراب و جدی ترین علائم این اختلال عمل می کنند.

درمان موثر به شما کمک می کند تا یاد بگیرید چگونه اضطراب خود را کنترل کنید. نوع درمان به نوع اضطرابی که تجربه می کنید بستگی دارد. برای علائم خفیف، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما ممکن است تغییرات سبک زندگی مانند ورزش منظم و کاهش استرس را پیشنهاد دهد. زمانی که علائم اضطراب متوسط ​​تا شدید باشد، ممکن است برای درمان اضطراب به درمان های روانپزشکی یا پزشکی نیاز باشد.



[ بازدید : 67 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بهترین است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]