تزریق بوتاکس برای درمان میگرن در کلینیک سردرد تهران

سه شنبه 25 مرداد 1401
19:22
محمد

آنچه که باید در مورد بوتاکس و میگرن بدانید

همه ما شنیده ایم که در هالیوود از بوتاکس برای صاف کردن پیشانی بازیگر ها استفاده می شود. اما از بوتاکس برای تسکین بیماری های مزمن هم استفاده میشود. در سال 2010، استفاده از بوتاکس برای میگرن مزمن مورد تایید قرار گرفت و استفاده از آن برای بسیاری از بیماران نتیجه بخش بوده است.قبل از استفاده از این روش باید به چه نکاتی توجه کنیم؟


این روش برای کدام نوع سردرد مناسب است و نتیجه مطلوبی به همراه دارد؟

روش بوتاکس تنها برای سردرد میگرن دارای تاییدیه ی سازمان غذا و دارو میباشد. سردردی که 15 روز از ماه یا بیشتر ، شخص را درگیر میکند.به گفته ی یک متخصص مغز و اعصاب در کلینیک سردرد تهران، هرچه این نوع سردرد تکرار بیشتری داشته باشد ، بیمار نتیجه بهتری از بوتاکس خواهد گرفت. روش بوتاکس برای کسانی که کمتر از 15 روز در ماه دچار سردرد میشوند، پیشنهاد نمیشود.

بوتاکس چیست؟بوتاکس نوعی از سم بوتولینوم است. یک نوروتوکسین که با باکتری تولید میشود و بیماری بوتولیسم ( مسمومیت غذایی حاد) را ایجاد میکند. وقتی سم بوتولینوم بوتاکس ،خالص میشود و با دوز بسیار پایین در محلی خاص مورد استفاده قرار میگیرد، بطور موقت برای حداکثر سه ماه ، انقباض ماهیچه ها را کاهش میدهد.

بوتاکس چگونه عمل میکند؟بوتاکس در اطراف فیبرهای دردناکی که در سردرد درگیر هستند تزریق میگردد و به پایانه های عصبی اطراف محلی که تزریق شده ورود پیدا میکند و رها سازی مواد شیمیایی درگیر در انتقال درد را متوقف میکند. این عمل مانع از فعال سازی شبکه های درد در مغز میگردد. بوتاکس مانع از سردرد های میگرنی، پیش از شروع آنها میشود، اما این کار به زمان نیاز دارد. این متخصص مغز و اعصاب افزود: به دنبال روش های درمانی دوم و سومی هستم که بتوانم اثر بخشی درمان را به حداکثربرسانم.طبق گفته ی بیماران، افزایش تعداد چرخه های درمان، تاثیر مثبتی بر چین و چروک ها داشته است.درمان، ده تا دوازده هفته طول میکشد و طبق گزارش بیماران، دو عمل بوتاکس، تعداد روزهای همراه با سردرد را تا حدا‌کثر ، 50 درصد کاهش داده است.


چه کسی از بوتاکس استفاده میکند؟

استفاده از بوتاکس در سردردهای مزمن میگرن، برای افراد بزرگسال 18 سال به بالا توسط سازمان غذا و داروی آمریکا مورد تایید قرار گرفته است.استفاده از بوتاکس برای کودکان و نوجوانان یک درمان بدون مجوز به شمار میرود. واین به این معنی است که یک پزشک میتواند آن را تجویز کند اما با رضایت والدین آن کودک یا نوجوان.

پیدا کردن پزشکی که درمان میگرن را از طریق عمل بوتاکس انجام میدهدچنانچه شما قصد درمان میگرن از طریق تزریق بوتاکس را دارید، باید به دنبال یک متخصص سردرد یا نورولوژیست باشید.پیشنهاد ما این است که از لیست پزشکان کلینیک سردرد تهران استفاده کنید.

این متخصص مغز و اعصاب پیشنهاد میکند که از پزشکان آینده نگر بپرسید در کدام محل و چند بار عمل بوتاکس را انجام میدهند.

درمان به چه شکلی انجام میشود؟

زمانیکه شما اولین درمان با بوتاکس را تجربه میکنید حدود 20 دقیقه زمان خواهد گرفت.پزشک از سوزن های خیلی ریز استفاده میکند و شما حس میکنید ‌ که با نوک سوزن پوستتان خراشیده میشود. پزشک مقدار کمی بوتاکس را بطور سطحی به ماهیچه ی پوست وارد میکند. در هر درمان 31 تزریق، در هفت ناحیه ی اصلی سر و گردن انجام میشود. متداول ترین اثر جانبی تزریق بوتاکس، زخم گردن است که برای تسکین درد آن میتوان از پک یخ بر روی آن استفاده کرد. برای دستیابی به بهترین نتیجه 6 ماه زمان نیاز است. در این فاصله شما میتوانید مصرف داروها را بدون خطر تداخل دارو ، ادامه بدهید.

نکته قابل توجه این است که تزریق بوتاکس برای درمان میگرن حتما باید توسط یک متخصص مغز و اعصاب انجام شود، تزریق بوتاکس میگرن حدود دو هفته زمان نیاز دارد تا اثر کند ، تزریق بوتاکس میگرن در حال حاضر یکی از موثرترین روشها در تسکین و درمان سردرد میگرنی می باشد.پزشکان متخصص مغز و اعصاب در کلینیک سردرد تهران آماده ارائه خدمات به شما عزیزان خواهند بود.

جهت اطلاعات بیشتر به وبسایت ما به آدرس headacheclinic.ir مراجعه فرمایید و با شمار 021 88672759 تماس حاصل فرمایید.

زندگی بدون سردرد حق هر انسانی



[ بازدید : 74 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بهترین است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]