تلویزیون چگونه کار می کند؟

سه شنبه 5 مهر 1401
16:02
محمد

این راهنمای تعمیر تلویزیون به نحوه عملکرد یک تلویزیون صفحه تخت یا لوله ای، آنچه اغلب اشتباه می کند، چگونه می توان یک مشکل تلویزیون را شناسایی کرد، و به چه قطعات و ابزارهایی برای رفع آن نیاز دارید، می گوید. سپس دستورالعمل های گام به گام ساده ای را برای نحوه سرویس دهی یک تیونر مکانیکی ارائه می دهد و شما را به دستورالعمل هایی برای آزمایش و تعویض قطعات الکترونیکی ارجاع می دهد. قبل از تماس با خدمات تعمیر تلویزیون، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید خودتان برای حذف یا کاهش هزینه تعمیر فنی انجام دهید. نکات موجود در این راهنمای Fix-It هم برای تعمیر تلویزیون صفحه تخت و هم برای تعمیر تلویزیون تیوب اعمال می شود. این راهنما همچنین به سایر راهنماهای Fix-It برای مقابله با مشکلات رایج مانند تعمیر سیم برق، تعمیر پریز برق، تعمیر کنترل از راه دور و موارد دیگر اشاره می کند.

تلویزیون چگونه کار می کند؟

گیرنده تلویزیون یک دستگاه الکترونیکی است که سیگنال های صوتی و تصویری را از یک آنتن، کابل/ماهواره یا یک پخش کننده ویدیو دریافت می کند و آن سیگنال ها را به پرتوهای نور مرئی و صدای قابل شنیدن تبدیل می کند. گیرنده تلویزیون تصویری را به صورت خطوط افقی روی صفحه نمایش می دهد. هر خط شامل یک سری نوار قرمز، سبز و آبی است. در فاصله مشاهده، خطوط و راه راه ها با هم ادغام می شوند و ما یک تصویر واضح را به صورت تمام رنگی می بینیم. تلویزیون های مدرن به قطعات الکترونیکی حالت جامد متکی هستند که نیاز به سرویس توسط یک تکنسین آموزش دیده دارند.

چه چیزی ممکن است با تلویزیون اشتباه کند؟

تعمیر تلویزیون

اجزای یک گیرنده تلویزیونی تیوبی. تلویزیون های صفحه تخت دارای مدارهای مینیاتوری هستند که فقط باید توسط یک تکنسین الکترونیکی تعمیر شوند.

بیشتر مشکلاتی که می توانید برطرف کنید به دلیل اتصالات شل یا تنظیم نادرست کنترل ها ایجاد می شود. تلویزیون های ساخته شده از حدود سال 1990 اغلب با کنترل از راه دور دستی و دستورات روی صفحه تنظیم می شوند. تنظیمات دقیق تر را می توان توسط تکنسین سرویس تلویزیون انجام داد. مشکلاتی که به‌طور ناگهانی ظاهر می‌شوند نشان‌دهنده خرابی قطعه است، به‌خصوص اگر مجموعه اخیراً در معرض شوک، لرزش یا گرمای بیش از حد قرار گرفته باشد. کیفیت تصویر و صدا به تدریج به دلیل افزایش سن بدتر می شود.

چگونه می توانم مشکل تلویزیون را شناسایی کنم؟

کارهای زیادی وجود دارد که می توانید قبل از تماس برای خدمات انجام دهید. ابتدا، به کانال دیگری بروید یا چند ساعت صبر کنید تا ببینید آیا ممکن است مشکل از سرویس کابلی/ماهواره ای یا پخش کننده باشد. دفترچه راهنمای مالک خود را بیرون بیاورید و مطمئن شوید که کنترل ها به درستی تنظیم شده اند. مطمئن شوید که برق به پریز برق وصل است و سیم برق را تست کنید. علاوه بر این، کنترل از راه دور را بررسی کنید.

اکثر تلویزیون ها دارای تنظیماتی برای روشنایی، رنگ و صدا هستند. برای دستورالعمل های تنظیم به دفترچه راهنمای مالک مراجعه کنید.

اگر لکه های رنگی در تصویر وجود داشته باشد، معمولاً ناشی از مغناطیس شدن قطعات فلزی تلویزیون یا لوله تصویر است. اکثر مجموعه ها دارای یک دستگاه داخلی برای مغناطیس زدایی هستند. دستگاه را برای یک تا دو دقیقه روشن کنید، سپس آن را خاموش کنید. چندین بار در فواصل نیم ساعته تکرار کنید. اگر این کار انجام نشد، لوله تصویر را با اجرای یک سیم پیچ ضد گاز (که با دستورالعمل در فروشگاه های قطعات الکترونیکی موجود است) در سراسر لوله در حالی که دستگاه خاموش است، از بین ببرید.

اگر نواحی روشن تصویر نقره‌ای به نظر می‌رسند و جزئیات نامشخص هستند، لوله تصویر معیوب است. وقتی روشنایی به سطح پایین تبدیل شود، تصویر عادی اما کسل کننده به نظر می رسد. با افزایش روشنایی، جزئیات در مناطق سفید از بین می رود. ممکن است تصویر پس از یک ساعت یا بیشتر روشن شدن دستگاه بهبود یابد، اما در نهایت باید لوله را تعویض کنید.

Fix-It نکته

تلویزیون شما چقدر باید دوام بیاورد؟ عمر متوسط ??تلویزیون‌ها از سه تا هشت سال استفاده متوسط ??تا سنگین (هشت ساعت یا بیشتر در روز) است. اکثر تلویزیون ها معمولاً حدود پنج سال عمر می کنند. اما بسیاری از مجموعه‌ها هنوز در بالای 15 سال کار می‌کنند. قبل از سرمایه گذاری در تعمیرات پرهزینه، قیمت یک مجموعه جایگزین را بررسی کنید. صدا و تصویر تلویزیون تا حد زیادی بهبود یافته است و معاملات خوبی در دسترس است.

برای تعمیر تلویزیون به چه چیزی نیاز دارم؟

قطعات جایگزین از سازنده، تامین کنندگان پس از فروش و فروشگاه های الکترونیکی محلی در دسترس هستند. ابزارهایی که برای تعمیر تلویزیون نیاز دارید عبارتند از:

پیچ گوشتی

آچار

تیونر یا پاک کننده الکترونیکی

مراحل تعمیر تلویزیون چیست؟

برای اطلاعات در مورد تست و تعویض قطعات الکترونیکی به راهنمای Fix Fix-It و Appliance Controls Fix-It Guide مراجعه کنید.

سرویس تیونر مکانیکی تلویزیون (تیونرهای حالت جامد باید به صورت حرفه ای سرویس شوند):

صفحه فلزی محافظ تیونر را که معمولاً به جلوی کابینت متصل است، بردارید.

برای تمیز کردن کنتاکت ها، آنها را با دقت با تیونر یا پاک کننده الکترونیکی اسپری کنید و انتخابگر کانال را بچرخانید تا پاک کننده روی کنتاکت ها توزیع شود.

در صورت نیاز به تعویض، ممکن است لازم باشد دستگاه را جدا کنید تا آن را جدا کنید (راهنمای تعمیر هر چیزی را ببینید).

Fix-It نکته

تلویزیون های قدیمی به جای اجزای حالت جامد دارای لوله های خلاء هستند. می توانید آنها را از طریق تامین کنندگان قطعات تخصصی و فروشگاه های الکترونیکی بزرگتر خریداری کنید.


[ بازدید : 105 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بهترین است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]