هفت نکته برای نگهداری چاپگر

يکشنبه 30 آذر 1399
13:38
محمد

فناوری همیشه زندگی را ساده کرده است اما به نگهداری مناسب نیاز دارد. چاپگرها هم همینطور. مانند سایر لوازم دفتر، چاپگرها نیز به بروزرسانی ، نظافت و مراقبت مناسب نیاز دارند. حتی بدون داشتن اطلاعات حرفه ای می توانید با این هفت نکته و ترفند از چاپگر دفتر یا خانه خود مراقبت کنید. و خود را از تعمیر پرینتر در مدت کوتاه بی نیاز کنید.

چک لیست نگهداری چاپگر

· راهنما را نادیده نگیرید

قبل از نصب چاپگر، ابتدا کتابچه راهنما را بخوانید. این کتاب کوچک دارای تمام اطلاعات مربوط به چاپگرهای شما از جمله قطعات ، نصب ، ضمانت و موارد دیگر برای طول عمر چاپگر است. در صورت بروز هرگونه مشکل ، یک کتابچه راهنمای چاپگر شما را راهنمایی می کند که چگونه می توانید آن را عیب یابی کنید حتی قبل از اینکه کسی چاپگر شما را تعمیر کند.

· مکان نگهداری

چاپگر مانند سایر دستگاه ها باید در جای مناسبی قرار داده شود. باید از گرما، رطوبت یا هوای خشک خارج شده از پردازنده رایانه دور باشد. این می تواند هد چاپ را مسدود کند و در نتیجه کیفیت چاپ پایین باشد. همچنین ، باید در گوشه ای از دفتر کار نگهداری شود که افرادی که از آنجا عبور می کنند به آن ضربه نزنند.

· تمیز کردن هد پرینتر و داخل پرینتر

چاپگر باید بعد از استفاده داخل آن تمیز شود و روی آن پوشانده شود. این قطعات ظریف است که با گرد و غبار پوشانده می شود. در فواصل منظم آن را از داخل تمیز کنید تا از جمع شدن گرد و غبار و آلودگی جلوگیری شود. برای تمیز کردن از یک پارچه بدون پرز یا پنبه مرطوب استفاده کنید. همچنین ، برای جریان روان جوهر، باید هد چاپ را با آب گرم تمیز کنید. از استفاده از دستمال مرطوب برای همان کار خودداری کنید و اجازه دهید سر قبل از ثابت کردن کارتریج ها در جای خود خشک شود.

· کارتریج ها را جایگذاری و جایگزین کنید

پر کردن کارتریج های جوهرافشان یکی از جنبه های مهم عملکرد مناسب چاپگر است. فقط به دلیل گران بودن کارتریج های شارژ ، مردم تمایل دارند جوهر ارزان تری بخرند و چاپگر و کیفیت چاپ را خراب کنند. بنابراین ، همیشه سراغ خرید کارتریج های مارک دار و با کیفیت بروید که چاپگر را در شرایط مناسب و همچنین چاپهای شما را حفظ می کند. نکته دیگری که باید در نظر بگیرید زمان شارژ کارتریج است. منتظر خشک شدن کامل جوهر نباشید. هنگامی که چاپگر میزان افت کارتریج را به شما اطلاع داد ، آنها را دوباره پر کنید. هد چاپگر با کارتریج های خشک شده آسیب می بیند. همچنین ، قبل از تعویض کارتریج ، دستورالعمل ها را بخوانید. برای چاپ با کیفیت از لمس کارتریج از پایین خودداری کنید .

· جدیدترین درایور برای نصب

یکی دیگر از روش های عالی برای دور نگه داشتن چاپگر از هر مسئله ، به روزرسانی درایورها است. برخی از تولیدکنندگان به روزرسانی خودکار را ارائه می دهند اما برای برخی دیگر ، شما باید به روزرسانی دستی انجام دهید. اگر نرم افزار قدیمی است ، چاپگر شما نمی تواند نتایج دلخواه شما را ارائه دهد.این به روزرسانی ها راه حل ها را برطرف کرده و باعث بهبود نرم افزار چاپ می شوند.

· آن را خاموش کنید

زمانی که از چاپگر به مدت طولانی استفاده نمی‌کنید، چاپگر را خاموش کنید. این کار باعث افزایش عمر چاپگر می شود. لازم است چاپگرهای جوهر افشان به طور منظم مورد استفاده قرار گیرد در غیر این صورت نازل های جوهر به زودی خشک می شوند و منجر به چاپ خطی می شود. برای صاحبان مشاغل، چاپگر هر روز مورد نیاز است، اما اگر کاربر عادی هستید این مورد را درنظر بگیرید.

· کیت نگهداری

سرمایه گذاری برای خرید یک کیت تعمیر و نگهداری خوب است. این کیت شامل ابزارهایی است که به شما کمک می کند تا چاپگر خود را حفظ کنید ، مانند لوازم تمیز کردن ، غلتک و غیره. برای افرادی که مدت طولانی از چاپگر استفاده می کنند بسیار مفید است. علاوه بر مطالب ذکر شده در بالا، انتخاب نوع مناسب جوهر نیز نقش مهمی در عملکرد صحیح چاپگر دارد.

چاپگرهای مختلف از انواع مختلف جوهر به انواع مختلف جوهر نیاز دارند. بنابراین ، قبل از خرید و / یا پر کردن مجدد چاپگر ، به یاد داشته باشید که چاپگر لیزری از کارتریج های تونر (مبتنی بر پودر) و کارتریج های جوهر (مبتنی بر مایع) توسط چاپگرهای جوهر افشان استفاده میشود. همچنین، اگر جوهر بی کیفیت بخرید چاپگر چاپ بی کیفیت تولید می کند و هدها آسیب می بینند.

گرچه نکات گفته شده در نگهداری پرینتر میتوند به شما کمک کند تعمیر پرینتر را کمتر تجربه کنید، اما سرویس دوره ای پرینتر توسط یه کارشناس حرفه ای نیز لازم است. شرکت کامپیوتر پانته آ در اصفهان خدماتی را تحت عنوان سرویس جنرال پرینتر ارائه میدهد که میتوانید با مراجعه به سایت شرکت در مورد آن بیشتر اطلاعات بگیرید.

حتی پس از تعمیر و نگهداری مناسب چاپگر، دستگاه ممکن است از کار بیفتد و نیاز به تعمیر دارد. در اینجا مواردی وجود دارد که ممکن است لازم باشد چاپگر موجود را تعویض کرده و چاپگر جدید را خریداری کنید.


[ بازدید : 282 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بهترین است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]